Gospodaru, pokloni nam mudrost i udruži nas sa dobrim i čestitim robovima Tvojim!
Uzvišeni Allah kaže: „Slavljen je Onaj u Čijoj je ruci vlast, i Koji sve može. Onaj koji je dao smrt i život da bi vas iskušao – ko će između vas biti bolji po djelima, i On je Onaj Koji je moćan i Koji mnogo prašta.“ (El-Mulk, 1-2.)
Fudajl ibn Ijad, rahimehullah, je rekao da to znači: „Koji od vas će biti iskreniji i ispravniji.“ Upitali su ga: „Kako to iskreniji i ispravniji?“ On odgovori: „Ako djelo bude iskreno, a ne bude ispravno, neće biti primljeno. Niti će biti primljeno ako bude ispravno, a ne bude iskreno, sve dok ne bude i iskreno i ispravno. Iskreno učinjeno djelo znači, učinjeno radi Uzvišenog Allaha, a ispravno, da je urađeno po sunnetu Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem.“
Jedan čovjek je došao i tri puta upitao Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: „Šta zaslužuje čovjek, koji krene u rat, tražeći nagradu i slavu?“
Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, svaki put je odgovorio: „Ništa on ne zaslužuje. Uzvišeni Allah prima samo ona djela koja su iskreno, radi Njega i Njegovog zadovoljstva učinjena.“
Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: „Učini iskrenim svoje srce pa će ti i malo djelo biti dovoljno.“
Također, neko od naših dobrih i čestitih predhodnika je rekao: „Koliko je samo, naizgled malih djela, po svojoj namjeri veliko i koliko je samo naizgled velikih djela, po svojoj namjeri, malo.“
Uzvišeni Allah obratio se Musa, alejhis-selamu, riječima: „O Musa, svaki posao koji se učini radi Mene, njegovo malo je mnogo. A svaki posao koji se učinio za drugoga, njegovo mnogo je beznačajno.“
Imam Džafer Es-Sadik, radijallahu anhu, je rekao: „Uzvišeni Allah ima robove koji sa Njim trguju iskrenošću, i Uzvišeni Allah njima daje čistu nagradu Svoju. To su oni koji će na Sudnji dan doći sa praznim stranicama. Kada stanu pred Uzvišenog Allaha, On će im ispuniti stranice tajnama koje su oni imali sa svojim Gospodarom.“ Pa je upitan imam Sadik: „Zašto su im prazne stranice?“ On odgovori: „Oni su veći od toga da čuvari meleci imaju uvida o onome što je između Uzvišenopg Allaha i njih.“
Čovjek je po svojoj prirodi sklon uživanjima i povodljiv za svojim prohtjevima. Rijetko je njegov postupak, pa čak i obred, ibadet, u potpunosti lišen želje da postigne neki ovosvjetski cilj. Neko je dobro rekao: „Blago onome ko napravi samo jedan korak, a da sa njim nije želio ništa do Allahovo zadovoljstvo.“
PORUKA:
Šejtan opsjeda čovjeka i kvari mu dobra djela do te mjere da je čovjeku teško sačuvati makar i jedno ispravno djelo. Zato makar jedno ispravno djelo je nada da će čovjek biti spašen. Upitan je imam Sehl, rahimehullah: „Šta je nefsu najteže postići?“ On odgovori: „Iskrenost, jer njemu (nefsu) u iskrenosti nema mjesta.“